zondag 4 april 2010

Blogger of Wordpress?


Wat is het handigst voor je gratis blog? De twee grootste forums zijn Blogger en Wordpress, en er is veel gediscussieerd over de voordelen van die twee. Wordpress heeft, misschien omdat daar tot voor kort meer leuke toepassingen of widgets voor waren, de naam dat het cool is. Niet om uncool te zijn, maar dit is toch een bloggerblog geworden. En waarom?
Gratis blog aanmaken gaat bij allebei even gemakkelijk, maar wil je echt een standaardblog met enge groene achtergrondjes? Wie start met een blog bij Wordpress, moet wel zoiets kiezen. Maar vooruit, Wordpress belooft toch dat alles aanpasbaar is in de CSS, dus dat veranderen we later wel.
En ja, bij een paar van de (zeer weinige, in vergelijking met Blogger) templates die je kan kiezen, is inderdaad de CSS te veranderen. Dus vrolijk aan het werk. Maar een hele tijd later, als je alles wilt opslaan: kassa! Dan pas verschijnt er een schermpje: 'Je kan de CSS veranderen, en je kan ook het effect ervan zien, maar om het resultaat op te slaan moet je extra opties gaan kopen.'
Wat dacht Wordpress dat ik wilde doen? Beetje spelen met CSS, voor de leuk?
Ja ik weet het, die extra opties zijn niet duur, al moet je er wel een credit card voor hebben. Maar omdat ik mij genept voelde, is dit toch maar weer een bloggerblog geworden. Aanpassen gaat moeilijk - maar het kan tenminste. Handige tips voor de drama's die volgen als je bijvoorbeeld een ander lettertje of een favicon wilt kiezen, zal ik netjes doorgeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten