maandag 5 april 2010

5 veel gemaakte fouten bij het gebruik van Twitter


Vijf veel gemaakte fouten van het soort: je weet het wel, maar je maakt ze toch. Ik vond ze via het ondernemersplatform B2Bcontact - vraag me niet wat ik daar deed. Ik kan het rijtje gelijk aanvullen met: 6: ongeduld! Zojuist deed ik een dubbele tweet omdat Twitterfeed dit blog te traag doortwitterde naar mijn ongeduldige smaak. (Twitterfeed is handig voor bloggers, maar daarover een andere keer.) Hier de aansprekende top 5.

1: Een tweet starten met een @.
Je ziet een interessante tweet, drukt op reply, en hup! Nu zien alleen jij en de ontvanger hem, plus mensen die allebei volgen. Zet @naam middenin om dat tevoorkomen.
2: Je twitter-adres in het 'url-veld' op je twitterprofiel zetten.
Joehoe! Wie naar je twitterprofiel zit te kijken, wist je adres al. Vul liever een website in waar je de aandacht op wilt vestigen.
3: Denken dat de (nieuwe) ReTweet functie ontraceerbaar is.
Pijnlijk! Retweets zijn niet anoniem. Op twitter.com staat rechts 'retweets': onder de tab 'your tweets, retweeted' kan je precies zien wie wat van jou heeft geretweet.
4: 'DM (direct Message) voor meer info'.
Dat vind je vooral bij vacatures. Het bedrijf dat dit tweet, vergeet dat alleen z'n volgers een DM kunnen sturen. Een andere contactmogelijkheid is beter als je hoopt op retweets.
5: 'Favorite this tweet' helemaal negeren.
Dat is dat sterretje achter elke tweet, ik gebruik het nooit. Het bookmarkt een tweet, zodat je hem terug kan vinden. En het is een complimentje voor de afzender.

Aanvullingen welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten